14.11.2014

En "Shelly" i Tiger Garden


Som jeg nevnte en av mine tidligere nnlegg så elsker jeg "Shelly" mønsteret fra Jolijou og jeg tror at det kommer til å bli mange flere gensere etter mønsteret :) Jeg liker veldig godt at halsen begynner litt lengre ned og at ermene er litt vide slik at genseren er veldig behagelig å ha på.

Informasjon om mønster og størrelse finner dere i innlegget her.



Jeg synes det er veldig fint med stoffer som bare er svart hvit og når jeg så dette stoffet med søte tigre fra ByChristina var jeg helt solgt. Heldigvis forhåndsbestilte jeg stoffet for det er nå utsolgt overalt ser det ut som.


Jeg brukte svart jersey fra Olivias nederst på ermene, til hals og nederst på genseren. Jeg fikk også god bruk for coveren min og sydde coversøm rundt halsen, over skuldersømmen og nederst rundt ribben. Om dere lurer på hvilke instillinger jeg bruker så ser det ut som om de jeg har beskrevet i innlegget her funker gang på gang :)



Et lite tips for å få coversømmene fine er at jeg pleier å snu håndhjulet for hånd når jeg kommer til flere lag med stoff, for eksempel over rynkene her og over skuldersømmen for eksempel. På den måten føler jeg at jeg har bedre kontroll og det ser ut til at jeg unngår hoppesting på denne måten.



Akkurat nå holder jeg på med en kjole i Free fra Lilestoff som også er svart hvit. Så jeg håper dere ikke er lei svart-hvit bilder for det kommer nok flere ;)


Ha en fin helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar