08.06.2014

Kjole "Cambie dress" fra Sewaholic



Etter skjørtet som jeg sydde sist (se her) måtte jeg også prøve en kjole fra Sewaholic. Kjolen heter Cambie dress og mønsteret inneholder 2 varianter: 1 med rynker og løst skjørt og 1 som sitter litt tettere på kroppen.



Jeg tok en sjanse og klippet ut mønsteret i størrelse 8 som var samme størrelse som jeg lagte skjørtet i. Men jeg er litt mindre i overkroppen og måtte derfor gå ned til størrelse 6. Jeg gikk for rynking i livet så derfor gikk jeg også for størrelse 6 i skjørtedelen. Hvis jeg en gang lager versjon A tror jeg jeg må lage skjørtet i størrelse 8.

Jeg har sydd kjolen av bomullstoff fra Stoff og Stil og siden det ikke er gjennomsiktig så bestemte jeg meg for å bare ha fôr i overdelen.


Jeg bestemte meg for "topstitching" (hva heter dette egentlig på norsk?) rundt beltet fordi jeg synes det blir mye mer holdbart på denne måten.


Første gang jeg syr usynlig glidelås og den ble jo nesten usynlig!!


Jeg ble veldig fornøyd med resultatet og synes den er veldig behagelig på. Jeg liker også veldig godt hjerteformen på brystet (det som kalles for "sweatheart neckline" på engelsk" og armene. Hva synes dere?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar