Viser innlegg med etiketten Epla. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Epla. Vis alle innlegg

10.10.2013

Sy, sy, sy!

Jeg fikk en pakke med de nydeligste retrostoffer i posten for noen dager og da måtte det selvfølgelig bli brukt med en gang!

Nå er jeg virkelig kommet i en periode hvor jeg elsker å sy, jeg vet ikke hvor lenge det varer men da er det bare å produsere mens jeg fortsatt synes det er gøy!

Her er litt bilder av hva stoffene har blitt til :)



Dette var et stoff som jeg fortsatt hadde liggende etter at jeg sydde dynetrekk til jenta vår. Jeg fant en oppskrift på toalettveske på nett som jeg endret litt på.



Denne retroslangen ble sydd til en kollega/venninne som har en datter som er 3 dager yngre enn vår. Faktisk hadde vi samme termin, 17. mai! Nå håper jeg at datteren hennes synes det er lit koseligere å sove i sprinkelseng :)



 Toalettveske / bleiepose i det nydelige fuglestoffet. Innsiden er sennepsgul. Denne er til salgs i min Epla butikk.



Toalettveske / bleiepose i Graziela stoff med gule og rød-oransje epler. Denne er også til salgs i min Epla butikk.



Jeg har fått en bestilling på en slik bleiepose i lilla fuglestoff som jeg skal lage en av de neste dagene. Dette stoffet er virkelig mitt yndlingsstoff og det skjærer alltid litt i hjerte å klippe opp dette stoffet og det dunker litt ekstra i hjerte når jeg skal sy. Når jeg bruker dette stoffet må jeg alltid dobbelsjekke flere ganger at jeg ikke gjør noe feil, for dette stoffet kan man bare ikke kaste bort! Bilder følger :)

02.10.2013

Åpning av min Epla butikk!

Retrofant har nå butikk på Epla!

http://epla.no/shops/Retrofant/


Jeg har lenge tenkt på å åpne en butikk på Epla. Når jeg var i mammapermisjon sist hadde jeg lyst å sy litt og legge ting ut for salg på Epla. Men på samme måte som syglede kom så forsvant den igjen og det ble aldri noe av. Nå når jeg er hjemme igjen og har en såpass rolig jente har sygleden kommet tilbake og har jeg endelig klart å åpne min butikk på Epla.

Jeg kom aldri så langt sist å tenke på navn. Tanken om å begynne med nettbutikk kom tilbake når jeg begynte å sy elefanter etter RetroMama sitt mønster. I tillegg har jeg en den retrostoffer som jeg ikke hadde fått brukt ennå og å endelig få bruke disse stoffene var en glede! I tillegg har min sønn en kosebamse som han aldri kunne levd utenom som heter Fant. Og med alt dette i tanken kom jeg meg fram til navnet: Retrofant!! Jeg var litt og er fortsatt i tvil på om noen vil like mine produkter men med litt positive kommentarer og anmodning fra mannen min prøver jeg nå å se om det er noen som også liker disse!

Jeg blir veldig glad av å se alle fargene i min butikk og synes selv at produktene passer veldig godt sammen. Nå må jeg bare vente å se :)

Her kommer litt bilder av produkter som ligger ut til salgs :)