25.08.2014

"Imke" i sakurablomster


        
Mine 2 favorittblogger Vanderhand og Joma Style har begge lagt forskjellige versjoner av "imke" fra Mamudesign. Disse var så nydelig og kjolene så så behagelig ut at jeg også måtte kjøpe mønsteret. Imke kjøpes her og blir sendt i posten (man slipper å lime sammen flere ark!).

Størrelsen stemmer med det jeg vanligvis har, men da la jeg ikke til ekstra sømrom. Jeg sydde kjolevarianten men måtte forkorte den en del da jeg liker å ha tights under og da synes jeg det er finest med en litt kortere kjole. I tillegg til å kunne velge tunika eller kjole er det også forskjellige armvarianter. Jeg gikk for varianten med nest korteste armer.


Det er strikk i halsåpningen og rundt armene. Mønsteret skriver at man skal sy en løpegang på innsiden av kjolen og tre strikk i. Men jeg valgte samme varianten som bloggerne nevnt over og sydde løpegangen på utsiden og hadde heller stropp i som kan knyttes. For å ha en fin kontrast valgte jeg både rød sytråd rundt løpegangen og rødt bånd.

 



Alle stoffer er fra Lillestoff. Jeg har kjøpt sakurablomstene og petroleum dotties stoffet direkte fra Lillestoff da de ble lansert men de kan nå også kjøpes i Norge fra Olivias (bare sakura blomster og petrol ensfarget Jersey).

2 kommentarer:

  1. Kjempefin kjole! Den så så myk og deilig ut. <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Det var akkurat det den også var :)

      Slett