01.11.2014

"Sew in love" with Shelly


Dette mønsteret har jeg gledet meg til å prøve ut! Mønsteret heter Shelly, er produsert av Jolijou (som jeg tidligere har sydd dette skjørtet av også) og kan kjøpes som PDF her. Jeg klippet ut størrelse S på ermene og overdelen og gikk opp til størrelse M mot hoftene. Dette synes jeg passet perfekt.



Modellen har rynker på halsen og stoooor hals. På bildene under er den faktisk brettet dobbelt, men det er bare deilig på vinteren. Jeg forlenget armribben med ca 2 cm fordi jeg ikke liker at ermene sklir oppover.




Jeg brukte covermaskinen til å sy coversøm over skuldrene, rundt halsen og rundt ribben nederst på genseren. Også denne gangen oppførte den seg og jeg brukte de samme instillingene som jeg skrev om her.



Genseren er utrolig behagelig å ha på og strammer ingen steder. Om man vil kan den lages med vanlig halsribb og uten stor hals også.


Symasknstoffet er fra Lillestoff og er kjøpt hos Uglemor. Det passer jo perfekt til en "sewaholic" som meg! Den rød/rosa jerseyen er også fra Lillestoff og er kjøpt fra Kjekk og Søt.

Dette tror jeg lett kan bli min nye yndlingsgenser og mønsteret kommer jeg nok til å sy mer av! 


Ha en fin helg!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin modell. Jag får också lust att sy mig en shelly!

    SvarSlett
  2. Jeg anbefaler den virkelig ja, den er så behagelig å ha på! Det blir nok flere her også :)

    SvarSlett