13.01.2015

Mister Comet fra Mialuna



Når hele familien har fått hjemmesydde klær så måtte selvfølgelig mannen også få sin første hjemmesydde genser til jul. Jeg synes det er litt vanskelig å finne fine mønstre til menn men heldigvis hadde Mialuna et fint hettegenser mønster som heter Mister Comet.


Mønsteret kjøpes som PDF, noe som jeg har blitt veldig glad i. Den kan kjøpes her. Størrelsene går fra XS til XXXL så denne genseren vil nok passe de fleste! Sidene på genseren er 2-delt slik at man kan ha en stripe på siden. I tillegg kan man ha stripe på hetten også.





Jeg valgte å bruke svart isoli/sweat (kjøpt fra Kjekk og Søt) som hovedstoff, rød jersey til stripen og rød ribb på ermene og nederst på genseren. Genseren er relativt lett å sy men tar litt tid pga at det er en del forskjellige deler. Og om du gjør som meg og syr coversøm over alle sømmer så tar det enda mer tid! Men jeg synes det ble en fin detalj men den røde sømmen.

Til snoren skjærer jeg bare en bit jersey (ca 2-3 cm), trekker i begge ender og så krøller den sammen.



Mannen var i alle fall fornøyd med julegaven sin!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar