22.02.2015

Prøvesying av Dolores for Milchmonster


Jeg var så heldig å bli valgt ut til å prøvesy et mønster for Milchmonster som heter Dolores. Jeg har tidligere både sydd Toni og Martha mønstre og elsker disse!

Denne gangen var mønsteret litt annerledes enn de andre hun har lagt før, for dette var en skjorte i stumt stoff. Som alltid med Milchmonster er det mange varianter man kan velge mellom: lange, korte eller uten ermer, kjole eller topp, med krage eller uten, med mansjetter eller med strikk og til og med gravidversjon.



Jeg har sydd 2 skjorter før og har litt erfaring heldigvis, for veiledningen var på tysk. Så det endte opp med at jeg sydde mer fra erfaring og ikke følgte mønsteret så mye.





Jeg valgte varianten uten ermer og uten selve kragedelen (bare underdelen på en måte). Kjolen har rynker over brystet og det var akkurat det som gjorde at jeg falt for mønsteret! Jeg valgte trykknapper i mint og 1 kontrastknapp i korall på kragen. Alle knappene er kjøpt hos Kjekk og Søt.



Dette er første versjonen og vi holder fortsatt på å prøvesy. Det kommer nok litt endringer før mønsteret er klar til salgs, men jeg er veldig fornøyd med min versjon. Jeg måtte gå ned en størrelse i forhold til vanlig størrelse (noe som vil bli rettet opp i neste versjon) og måtte lage armåpningen litt større. Ellers er kjolen akkurat som mønsteret.


Jeg er klar for sommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar